ابنسینا، حسین بن عبدالله (1428الف). الشفاء: المنطق: العبارة. راجعه و قدم له ابراهیم مدکور؛ تحقیق محمود الخضیری. قم: منشورات ذوی القربی.
----- (1428ب). الشفاء: المنطق: القیاس. راجعه و قدم له ابراهیم مدکور؛ تحقیق سعید زاید. قم: منشورات ذوی القربی.
ارسطو (1387). منطق ارسطو (اُرگانون). ترجمۀ میرشمسالدین ادیب سلطانی. تهران: نگاه.
خونجی، افضلالدین (1389). کشف الأسرار عن غوامض الأفکار، تقدیم و تحقیق خالد الرویهب، تهران: مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران.
سهروردی، شهابالدین (1380). حکمة الإشراق. در: مجموعه مصنفات شیخ اشراق. ج 2، تصحیح و مقدمه هانری کربن. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
عظیمی، مهدی (1385). «نقدی بر استدلال مباشر». معرفت فلسفی، شمارۀ 13، صص85-113.
----- (1387). نقد و اصلاح ساختار منطق سنتی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی. دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکدۀ الهیات.
----- (1395الف). تحلیل منطقی استدلال: شرح منطق اشارات: نهجهای هفتم تا دهم. قم: مجمع عالی حکمت اسلامی، انتشارات حکمت اسلامی.
----- (1395ب). «پارادوکس کرول از منظر ویتگنشتاین، ابنسینا، و خواجهنصیر». پژوهشهای فلسفی کلامی، سال 18، شمارۀ 2، زمستان، صص176-163.
واربرتن، نایجل (1390). اندیشیدن: فرهنگ کوچک سنجشگرانهاندیشی. ترجمۀ محمد مهدی خسروانی. تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
Alexander of Aphrodisias (1991). On Aristotle’s Prior Analytics 1.1-7. Transl. by J. Barnes, S. Bobzein, K. Flannery, S.J., and K. Ierodiakonou. New York: Cornell University Press.
Mates, Benson (1961). Stoic Logic. Berkeley; Los Angles: University of California Press.