ابنسینا، حسین (1404 ق)، الشفا (الالهیات ـ منطق)، بهتصحیح سعید زائد، قم: مکتبه آیۀالله مرعشی.
ابنسینا، حسین (1375)، الاشارات و التنبیهات، قم: نشر البلاغه.
ابنسهلان الساوی، عمر (1383)، البصائر النصیریه، با مقدمۀ حسن مراغی، تهران: نشر شمس تبریزی.
ابهری، اثیرالدین (1397)، خلاصه الافکار فی نقاوه الاسرار، بهتصحیح مهدی عظیمی و هاشم باقری، تهران: مؤسسۀ حکمت و فلسفۀ ایران.
بهمنیار، بن مرزبان (1375)، التحصیل، تهران: دانشگاه تهران.
تهانوی، محمدعلی (1996)،کشاف اصطلاحات الفنون و العلوم، بیروت: مکتبه لبنان الناشرون.
سهروردی، یحیی بن حبش (1375) مجموعه مصنفات، ج 2، بهتصحیح هانری کربن و سیدحسین نصر، تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
حسینی، سیداحمد و محمد سعیدیمهر (1395)، «بررسی انتقادی استدلال سیدشریف جرجانی بر بساطت مشتق»، خردنامۀ صدرا، ش 85.
حسینی، سیداحمد و محمد سعیدیمهر (دردست چاپ الف)، «اتصاف ماهیت به وجود در دیدگاه سیدصدرالدین دشتکی».
حسینی، سیداحمد و محمد سعیدیمهر (دردست چاپ ب)، «نظریۀ حمل و قضایای لا بتیه از منظر سیدصدرالدین دشتکی».
حسینی، سیداحمد (1397)، «بررسی انتقادی بازسازیهای استدلال جرجانی بر بساطت مشتق»، حکمت اسلامی، ش پیاپی 119.
حشمتپور، سیدمحمدحسین (1395)، «دروس صوتی شرح منظومه»، سایت مدرسۀ فقاهت، تاریخ 10/8/1395.
دشتکی، صدرالدین (بیتا الف)، الحاشیه القدیمه علی الشرح الجدید، نسخۀ خطی، کتابخانۀ مجلس شورای اسلامی، ش 1755.
دشتکی، صدرالدین (بیتا ب)، الحاشیه القدیمه علی الشرح الجدید، نسخۀ خطی، کتابخانۀ آستان قدس رضوی، ش 1353خ.
دشتکی، صدرالدین (بیتا ج)، الحاشیه الجدیده علی الشرح الجدید، نسخۀ خطی، کتابخانۀ مجلس شورای اسلامی، ش 1756.
رازی، فخرالدین (1381) منطق الملخص، با مقدمه و تصحیح قراملکی و اصغرینژاد، تهران: دانشگاه امام صادق.
رازی، قطبالدین (1390)، شرح المطالع، بهانضمام حواشی جرجانی و بعض تعالیق دیگر، قم: ذوی القربی.
رازی، قطبالدین (1375)، المحاکمات بین شرحی الاشارات، قم: نشر البلاغه.
شیرازی، محمد بن ابراهیم (1981)، الحکمه المتعالیه فی الاسفار الاربعه العقلیه، ج 2، بیروت: دار احیاء التراث.
طوسی، نصیرالدین (1375)، شرح الاشارات و التنبیهات، قم: نشر البلاغه.
قوشچی، علی بن محمد (1393)، شرح تجرید العقائد، بههمراه حاشیۀ قدیم دوانی، بهتصحیح حسین زارعی رضایی، قم: رائد.
محمدعلیزاده، محمدرضا (1388)، «تبیین جایگاه عقد الوضع در منطق»، معارف عقلی، ش 13.