ابن سینا (1375). الاشارات و التنبیهات، در شرح الاشارات والتنبیهات اثر نصیرالدین طوسی، قم: نشر البلاغه.
ابن سینا (1956). الشفاء، المنطق، البرهان، قاهره: دار الکاتب العربی للطباعه و النشر.
ابن سینا (1964). الشفاء، المنطق، القیاس، قاهره: دار الکاتب العربی للطباعه و النشر.
ارسطو (1378). ارگانون، ترجمة میر شمسالدین ادیب سلطانی، تهران: نگاه.
ارسطو (1980). منطق ارسطو، بهکوشش عبدالرحمن بدوی، کویت و بیروت: وکالة المطبوعات و دار القلم.
ارموی، سراج الدین (1373). بیان الحق و لسان الصدق، تصحیح و تحقیق غلامرضا ذکیانی، پایاننامة کارشناسی ارشد به راهنمایی احمد بهشتی، تهران: دانشگاه تهران.
بغدادی، ابوالبرکات (1373). المعتبر فی الحکمه، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
بهمنیار بن مرزبان (1375). التحصیل، تحقیق مرتضی مطهری، تهران: دانشگاه تهران.
خونجی، افضلالدین (1389). کشف الاسرار عن غوامض الافکار، مقدمه و تحقیق خالد الرویهب، تهران: مؤسسة پژوهشی حکمت و فلسفة ایران و مؤسسة مطالعات اسلامی دانشگاه آزاد برلین.
ساوی، سهلان (1993). البصائر النصیریه، تحقیق رفیق العجم، بیروت: دار الفکر اللبنانی.
طوسی، نصیرالدین (1375). شرح الاشارات و التنبیهات، قم: نشر البلاغه.
فخر رازی، محمد بن عمر (1381). منطق الملخص، ترجمة احد فرامرز قراملکی و آدینه اصغری نژاد، تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
رازی، قطبالدین (1391). شرح المطالع، به کوشش اسامه الساعدی، قم: ذوی القربی.
رازی، قطبالدین (بیتا). لوامع الاسرار فی شرح مطالع الانوار، قم: کتبی نجفی.
فلاحی، اسداله (1386). «صورتبندی جدیدی از قضایای حقیقیه و خارجیه»، آینة معرفت، ش 11، دانشکدة الهیات دانشگاه شهید بهشتی.
فلاحی، اسداله (1388). «صورتبندی قضایای خارجیه با محمول وجود»، معرفت فلسفی، ش 23، مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
فلاحی، اسداله (1389 الف). «قضیة خارجیه در منطق حذف اینهمانی و منطق مرتبة دوم هنکین»، معرفت فلسفی، ش 28، مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
فلاحی، اسداله (1389 ب). «قضایای حقیقیه و خارجیه نزد خونجی»، فلسفه، س 38، ش 2، گروه فلسفة دانشکدة ادبیات دانشگاه تهران.
فلاحی، اسداله (1390 الف). «افراد ممتنعالوجود و منطق مفاهیم»، فلسفه، س 39، ش 2، گروه فلسفة دانشکدة ادبیات دانشگاه تهران.
فلاحی، اسداله، (1390 ب). «عکس مستوی قضیة خارجیه نزد خونجی»، جاویدان خرد، ش 21، مؤسسة پژوهشی حکمت و فلسفة ایران (در دست انتشار).
کاتبی، نجمالدین (1355). «منطق العین یا عین القواعد»، تصحیح، تعلیق، و مقدمه از زینالدین جعفر زاهدی، نشریة دانشکدة الهیات و معارف اسلامی مشهد، ش 21.
Thom, Paul (2008). ‘Logic and Metaphysics in Avicenna’s Modal Syllogistic, The Unity of Science in the Arabic Tradition: Science, Logic, Epistemology and their Interactions (Logic, Epistemology, and the Unity of Science)’, Shahid Rahman, Tony Street and Hassan Tahiri (eds.), Springer.
Thom, Paul (2010). ‘Abharī on the Logic of Conjunctive Terms’, Arabic Sciences and Philosophy, Vol. 20.